Αγαπητοί φίλοι
Για να κατανοήσετε πόσο σημαντική για τις επιχειρήσεις σας είναι σήμερα η διαφήμιση σε ηλεκτρονικά μέσα (σελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ) σας παραθέτουμε στοιχεία που συνελλέξαμε από  το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στα πλαίσια του μαθήματος «Μάρκετιγκ – Διαφήμιση – Φωτογραφία» που σπουδάζουμε αυτή την εποχή.

  • Το αμερικάνικο περιοδικό Forbes γράφει ότι τα τελευταία χρόνια οι διαφημίσεις στα παραδοσιακά μέσα δεν είναι τόσο αποτελεσματικές όσο στο παρελθόν. Πλέον μόνο το 14% των καταναλωτών εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στα παραδοσιακά μέσα, ενώ το 86% έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους σε αυτές. Με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των έντυπων εφημερίδων και περιοδικών να έχει πέσει κατακόρυφα, αντίστοιχα και η διαφημιστική δαπάνη που κατευθύνεται σε αυτά.)
  • Η υιοθέτηση του διαδικτύου ως μέσου προβολής διαφημίσεων φωτογραφίας και προώθησης προϊόντων υπήρξε εντυπωσιακή και εξακολουθεί να παραμένει μια μεγάλη πρόκληση λόγω της διαφορετικότητας και ιδιαιτερότητας του μέσου.
  • Το διαδίκτυο μπορεί να μεταδώσει ένα διαφημιστικό μήνυμα σε ένα μεγάλο κοινό, σχεδόν ίδιο αριθμητικά με το κοινό της τηλεόρασης.
  • Το διαδίκτυο αποτελεί πομπό αλλά και δέκτη μηνυμάτων, εμπλέκεται σε όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας και εισάγει νέα μοντέλα επικοινωνίας.
  • Το engagement, δηλαδή η «εμπλοκή» ή «αλληλεπίδραση», είναι ο παράγοντας που διαφοροποιεί τη διαφήμιση στα ψηφιακά μέσα από τα παραδοσιακά και αυτό το γεγονός τα κάνει ελκυστικά κανάλια προβολής.
  • Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι επιτρέπει τόσο τη μαζική όσο και την ατομική επικοινωνία, ενώ εξασφαλίζει μετρήσιμα αποτελέσματα και χαμηλότερο κόστος.
  • Από το μοντέλο της μονόδρομης επικοινωνίας των παραδοσιακών μέσων επικοινωνίας πηγαίνουμε στο μοντέλο της αμφίδρομης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ επιχείρησης και χρήστη και της εξατομίκευσης του διαφημιστικού μηνύματος.
  • Στην Ελλάδα (ετήσια έρευνα για την κοινωνική δικτύωση που διεξήγαγε το Eltrun, 2015)το 62% όλων των χρηστών του ίντερνετ χρησιμοποιούν καθημερινά το facebook και παράλληλα αρχίζει να προδιαγράφεται μια αναδυόμενη τάση όσον αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του μέσου αυτού με τις επιχειρήσεις.
  • Η Ελλάδα κατέχει την 43η θέση μεταξύ 212 χωρών σε αριθμό χρηστών Facebook.
  • Έχει 957.580 χρήστες του Facebook.

Αγαπητοί επιχειρηματίες

Σήμερα, η διαφήμιση και το Marketing προσαρμόζονται ανάλογα. Όποιος αντιληφθεί νωρίς τις αλλαγές αναπτύσσεται και μεγαλώνει, όποιος μένει πίσω συρρικνώνεται. Στην επιστήμη του management και της οικονομίας αυτό ονομάζεται «δημιουργική καταστροφή» (Hugo, Reinert, 2006, σ.13).